Jakość treści a jakość linków zwrotnych: co jest najważniejsze?

Co jest ważniejsze, treść czy linki zwrotne? Dowiedz się, co jest najważniejsze i na czym się skoncentrować, aby uzyskać większy i lepiej konwertujący ruch.

Dzisiejsze pytanie: „Zadaj pytanie SEO” pochodzi od Janka z Krakowa, który zadaje następujące pytania:

„Co jest najważniejsze w SEO: jakość treści czy jakość linków?”

Świetne pytanie!

Wszystko sprowadza się do jakości treści, a nie jakości lub ilości linków zwrotnych . Ale to nie tylko z punktu widzenia SEO; to z punktu widzenia wszystkich kanałów.

Wiele osób się z tym nie zgodzi, ale najważniejsze jest to, że musisz zapewnić wysokiej jakości wrażenia na swojej stronie, jeśli chcesz wysokiej jakości linków zwrotnych.

Jeśli wybierzesz inną drogę i uzyskasz mnóstwo ruchu z wysokiej jakości linków zwrotnych, ruch ten jest bezużyteczny, jeśli zawartość Twojej witryny nie spełnia potrzeb odwiedzających.

Linki zwrotne są ważne, ponieważ pomagają budować zaufanie i autorytet wielu wyszukiwarek.

Wysokiej jakości linki zwrotne przynoszą również nowych klientów, czytelników i potencjalnych klientów, ponieważ pochodzą z tematycznie istotnych źródeł, takich jak główne media, publikacje branżowe i niszowe blogi.

Ale co z linków zwrotnych, jeśli wrażenia na Twojej stronie są słabe, a Twoi odwiedzający po prostu się odbijają?

Dlatego jakość treści jest ważniejsza od linków zwrotnych (czy to dobrych, czy złych).

Strona powstała dzięki:

pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron: SEO Alphabet

Hermes

Drzwi zewnętrzne w Hermes Warszawa.

Treść obejmuje:

  • Tekst na Twoich stronach, wybór sformułowań do nawigacji, struktura kategoryczna, bułka tarta.
  • Obrazowość:
    • Na stronie.
    • Tło.
  •  
  • Układ samej treści.
  • W niektórych przypadkach produkt, który wytwarzasz i sprzedajesz bezpośrednio. Treść jest twoją oficjalną stroną produktu i ponieważ jest twoja i tylko twoja, a ta treść jest warta linku.

Ważne jest również, abyśmy wszyscy pamiętali, że SEO to tylko niewielka część obrazu.

Tak, SEO generuje ruch i sprzedaż, wypełnia nasze listy e-mailowe i buduje rozpoznawalność marki.

Ale wysokiej jakości treści przekonwertują ruch PPC, wpływowy, partnerski i społecznościowy, utrzymają zaangażowanie Twojej listy e-mailowej, a także usuną konkurentów z określonych słów kluczowych, dla których linki zwrotne nie mogą Cię uszeregować.

Firmy nigdy nie powinny polegać na jednym kanale — w tym SEO — w celu uzyskania przychodów.

Inną rzeczą, którą możesz rozważyć, jeśli musisz wybrać między tymi dwoma, jest to, że bez wysokiej jakości treści nie ma uzasadnionego powodu, abyś miał wysokiej jakości linki zwrotne, a wyszukiwarki złapią Twoją grę.

Gdy wyszukiwarki znajdą Twój plan linków, zostaniesz zdewaluowany lub ukarany za nienaturalny schemat linków .

Aby uzyskać wysokiej jakości link zwrotny, musisz coś zrobić lub stworzyć coś godnego uwagi i zapewnić witrynie zasób, do którego warto utworzyć link .

I to właśnie robią Twoje treści. Jest to podstawa, która zapewnia konwersje, czytelników i oczywiście wysokiej jakości linki zwrotne.

Pomyśl o tym w ten sposób. Jeśli zbudujesz mnóstwo wysokiej jakości linków zwrotnych, a zawartość Twojej witryny jest śmieciem, po prostu zmarnowałeś cały wysiłek i prawdopodobnie uszkodziłeś markę swojej witryny.

Gdy już będziesz mieć wysokiej jakości treści, odwiedzający mogą zapamiętać wrażenia, które mieli wcześniej, i pominąć Cię w przyszłości.

Cały ruch na świecie nie ma znaczenia, jeśli nie możesz przekształcić ruchu w leady, sprzedaż, subskrybentów lub zwiększoną liczbę odsłon. Odrzucanie odwiedzających kosztuje tylko przepustowość Twojego serwera i reklamodawców, którzy normalnie wydawaliby wyższe CPM na Twoją przestrzeń reklamową.

Dlatego wysokiej jakości treści są o wiele bardziej wartościowe niż jakość lub wszelkiego rodzaju linki zwrotne. Osobiście byłem też w stanie uszeregować strony internetowe na podstawie wysokiej jakości treści, struktury strony i linków zewnętrznych.

Po uzyskaniu tych pierwszych kilku rankingów zwykle zaczynamy otrzymywać źródła, a linki zwrotne w witrynie zaczynają rosnąć naturalnie.

Gdy te linki zaczną się pojawiać, wtedy jeszcze łatwiej będzie uzyskać więcej linków zwrotnych, zachęcając dziennikarzy i inne źródła wysokiej jakości.

Podsumowanie.

Jak powiedziałem, wiele osób się z tym nie zgodzi. Ale najważniejsze jest to, że musisz zapewnić wysokiej jakości wrażenia na swojej stronie, jeśli chcesz wysokiej jakości linków zwrotnych.

A jeśli wybierzesz inną drogę do tworzenia linków zwrotnych nie opartych na zaletach treści, ruch ten jest bezużyteczny, gdy treść Twojej witryny nie spełnia potrzeb odwiedzających.

Najpierw skup się na treści, a następnie buduj do niej wysokiej jakości linki zwrotne.

Mam nadzieję, że to pomoże i dziękuję za przeczytanie!